درمان سریع گودی کمر

نحوه مناسب قرار گرفتن کفش‌ها یکی دیگر از عوامل مهم است: اگر آن‌ها بسیار تنگ باشند و در نتیجه منجر به درد در پا شود ممکن است باعث تغییر شیوه راه رفتن شود و این می‌تواند باعث ایجاد فشار و افزایش قوس در کمر شود. ترکشن‌هایی که در خانه استفاده می‌شوند می‌توانند برای درمان دردهای خفیف یا حاد ناشی از کشیدگی عضلات و همچنین کاهش اثرات درد مزمن و شدید گودی کمر مؤثر باشد و به راحتی قابل تنظیم است. اجتناب، یا به حداقل رساندن فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که درد و وضعیت نادرست را بدتر می‌کند، به جلوگیری یا کاهش اسپاسم دردناک کمر کمک می‌کند و باعث بهبود محیط بهتر می‌شود.

حرارت و یخ متناوب می‌تواند به ویژه هنگام بازگشت به فعالیت مفید باشد: استفاده از گرما قبل از فعالیت‌ها به شل شدن عضلات کمک می‌کند و باعث انعطاف پذیری و تحرک بهتر می‌شود. روش مک کنزی ستون فقرات را از طریق ایجاد قدرت عضلانی اصلی گسترش می‌دهد و درد ناشی از ساختارهای فشرده نخاعی مانند فتق دیسک ناشی از فشرده شدن فضای دیسک را کاهش می‌دهد. به عنوان مثال، اگر نشستن طولانی مدت در ماشین یا پشت میز درد و وضعیت نادرست را بدتر کند، یک تایمر تنظیم کنید که هر 20 دقیقه بلند شود و راه برود یا به آرامی کشش دهید. کفش‌هایی که می‌پوشید مطمئناً می‌تواند بر سلامت کمرتان تأثیر بگذارد و در واقع ممکن است یکی از بهترین و واضح‌ترین داروهای کمردرد باشد.

وقتی از درد رنج می‌برید یا برای تسکین درد کمر ناشی از گودی کمر تلاش می‌کنید، ممکن است رویکرد پیشگیرانه در این مورد دشوار به نظر برسد. یکی از انواع استراحت این است که فعال بمانید، اما از فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که باعث تشدید درد و افزایش گودی کمر می‌شود اجتناب کنید. اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید. تقویت عضلات شکم، لگن و باسن که از ستون فقرات حمایت می‌کنند که عضلات مرکزی نیز نامیده می‌شوند، می‌تواند به تسکین کمردرد کمک کند. استفاده از حمام گرم، بطری آب گرم، پد گرم‌کن برقی یا مواد شیمیایی یا چسبناک می‌تواند عضلات را شل کرده و جریان خون را بهبود بخشد.

کفش طبی مناسب کمردرد: پیشگیری و درمان درد کمر با کفش طبی

این فشار شدید به مفصل‌های ران نیز منتقل می‌شود؛ مفصل‌های ران نقشی کلیدی در حرکت پا هنگام دویدن، راه رفتن و … دارند و به هم خوردن هم‌ترازی آنها می‌تواند باعث احساس درد در عضلات مختلف پا مانند عضلات ابداکتور (عضلات سمت داخلی ران)، همسترینگ و عضلات سرینی شود. از آنجایی که روش‌های درمان غیرجراحی کمردرد محدود است، کفش طبی غالباً راهکار مناسبی به شمار می‌آید، چرا که هم ارزان است و هم عوارض نامطلوب آن انگشت‌شمار است حساس شدن پا به لمس شایع‌ترین عارضه پوشیدن کفش طبی است. به طور کلی اگر کفی و کفش طبی به بیمار کمک کند که حالت اندامی و روش گام برداشتنش را اصلاح کند، این تغییر مثبت امکان التیام یافتن بافت‌های نرم پایین کمر را به وجود می‌آورد و در نتیجه کمردرد کمتر می‌شود.

هر گونه مشکل کف پا یا مچ پا که نقصی را در حالت اندامی یا روش گام برداشتن به وجود بیاورد، به لحاظ نظری منجر به احساس درد در پایین کمر و دیگر مفصل‌های تحمل کننده وزن مانند مفصل ران، زانو و مچ پا می‌شود. مشتریانی که به دلیل کفی گرد کفش تونینگ اسکچرز که به منظور از حالت تعادل خارج کردن مصرف کننده طراحی شده است، دچار شکستگی استخوان، دررفتگی لگن و فتق دیسک شده‌اند، از این شرکت شکایت کرده‌اند. کفش تخت فشار مضاعفی را به پاشنه پا وارد می‌کند، چرا که کف کفش تخت خاصیت ضربه‌گیری ندارد یا قدرت ضربه‌گیری آن بسیار کم است و بنابراین کف پا مجبور می‌شود که تمام نیروهای وارده را تحمل کند.

پوشیدن کفش پاشنه بلند اجازه نمی‌دهد که پا عملکرد صحیحی داشته باشد و وزن بدن را رو به جلو به سمت برجستگی کف پا جابه‌جا می‌کند، در نتیجه فشار بیشتری به استخوان‌ها و مفصل‌ها وارد می‌شود. مشکلات مکانیکی کف پا می‌تواند بر شیوه راه رفتن یا ایستادن بیمار اثر بگذارد، این تغییرات نامطلوب به مرور زمان فشار مضاعفی را بر کمر تحمیل می‌کند و در نتیجه درد شروع می‌شود. اگر سبک زندگی یا کارتان ایجاب می‌کند که ساعت‌های طولانی بایستید، کفش نامناسب باعث خواهد شد که فشار بسیار زیادی به یک ناحیه خاص وارد شود و در نتیجه پا و کمرتان درد بگیرد. این حالت اندامی غیرعادی باعث احساس درد در بخش تحتانی ستون فقرات می‌شود، به علاوه پژوهشگران معتقدند که این وضعیت بر باروری خانم‌ها و شانس باردار شدنشان اثر می‌گذارد.

فدراسیون پزشکی ورزشی

در این صورت‌ شخص‌ دمر خوابیده‌ پائی که‌ دارای‌ کوتاهی‌ است‌ را از زانو خم‌ می‌کنیم‌ دراین‌ حالت‌ درمانگر بادست‌ خود مانع‌ از بالا آمدن‌ باسن‌ وی‌ می‌شود راه‌ دیگر رفع‌ کوتاهی‌ این‌ عضله‌ این‌ است‌ که‌ شخص‌ به‌ پشت‌ خوابیده‌ زانوهای‌ وی‌ از تخت‌ آویزان‌ است‌ دراین‌ حالت‌ یک‌ پای‌ او را در شکم‌ وی‌ جمع‌ می‌کنیم‌ و بادست‌ دیگر مانع‌ از صاف‌ شدن‌ زانوی‌ وی‌ می‌شویم‌ شایداین‌ روش‌ بهتر از روش‌ قبل‌ باشد. همین طور ویلیامز اعتقاد دارد که در اثر ضعف عضلات سرینی یا عدم انعطاف پذیری در عضلات اطراف لگن و ران به ویژه عضلات پشت ران (عضلات همسترینگ) شخص در هنگام فعالیت یا کار از الگوی صحیح استفاده نمی کند و همین عامل موجب مختل شدن حرکات مفاصل بین لگن و ناحیه کمر می شود و در نتیجه باعث بروز درد کمر می شود.

بنابراین ویلیامز برای کاهش انحنا یا قوس کمر (لوردوز)، تقویت عضلات ناحیه شکم و ایجاد انعطاف پذیری در عضلات اطراف لگن و باسن، ورزشها یا حرکات درمانی ویژه ای طرح نمود که همانطور که اشاره شد، اصطلاحاً به آن ورزش ها یا نرمش های (ویلیامز) می گویند. دکتر علی دیانت اولین و مهمترین علت گودی کمر را ضعف عضلات نگهدارنده قوس کمری دانست و افزود: گاه براثر زایمان، عضلات شکم کشیده و ضعیف شده منجر به ایجاد گودی کمر می‌شود که ورزش نامناسب نیز باعث ماندگاری دائمی این عارضه می‌شود. شخص‌ به‌ پشت‌ خوابیده‌ و از وی‌ درخواست‌ می‌گردد سر و گردن‌ و سینه‌ خود را بالا بیاورد یاحتی‌ ممکن‌ است‌ از وی‌ درخواست‌ می‌گردد که‌ نفس‌ عمیق‌ به‌ کمک‌ عضلات‌ شکم‌ کشیده‌ و حبس‌ نفس‌ انجام‌ دهد.

3-از شخص‌ می‌خواهیم‌ دست های‌ خود را پشت‌ گردن‌ خود گذاشته‌ و این‌ حرکت‌ را انجام‌ دهد درصورتی که‌ شخص‌ نتواند هیچ‌ کدام‌ از این‌ حرکات‌ را انجام‌ دهد در ابتداء درمانگر به‌ وی‌ کمک‌ می‌کند. وی تصریح کرد: بهترین راه بهبود گودی کمر ورزش کردن به خصوص ورزش شنا است که می‌تواند تا حد بسیاری زیادی در رفع آن موثر باشد؛ چرا که قرار گرفتن روی آب باعث بی‌وزنی و تقویت عضلات می‌شود. بهترین حالت برای خوابیدن، وضعیت صورت و شکم رو به بالا است، در حالی که بالشی زیر زانوها قرار گیرد، اما در صورتی که تمایل دارید بر روی شکم بخوابید حتما بالشی زیر شکم خود قرار دهید.

علل گودی کمر: رفع علائم و عوارض خطرناک گودی کمر با حرکات اصلاحی

برخی از خطرات این عمل جراحی عبارت‌اند از: درد در محل پیوند استخوان، خراب شدن فیوژن، شکستن ایمپلنت‌های فلزی یا هر دو، لخته‌های خون که ممکن است به یک آمبولی ریوی منجر شود – که نمونه‌ای جدی این عوارض است که در آن شریان ریه دچار گرفتگی می‌شود، آسیب عصبی؛ رد پیوند؛ یا عفونت. تخریب دیسک زمانی است که دیسک‌های غضروفی بین مهره‌ها به دلایل طبیعی آسیب دیده یا دچار پیچ خوردگی می‌شوند که در این صورت قسمت داخلی و خارجی یک دیسک ممکن است پاره یا شکسته شود و باعث تحریک اعصاب در لبه بیرونی آنولوس (اصطلاح فانتزی برای است دیسک بین مهره‌ای است) می‌گردد. به خاطر داشته باشید که فقط خودتان نمی‌توانید این مشکل را تشخیص دهید و باید برای یک بار هم که شده خود را به یک متخصص نشان دهید، اما طبق مطالعات جدید انجام شده، نشان داده است که این روش‌های درمانی در معالجه افراد مبتلا به گودی کمری و LBP، موفق‌تر از سایر اقدامات هستند:.

به این عضلات، عضلات فلکسور لگنی میگویند؛ اما مجدداً باید بگوییم که وقتی شروع به بلند شدن می‌کنید، ساختارهای بافت نرم گفته شده آن‌قدر غیر منعطف می‌شوند که باسن بسیار به‌سختی به جلو کشیده می‌شود تا شما بتوانید صاف و مستقیم بایستید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی روش‌های درمانی ارائه شده از جمله فیزیوتراپی و انواع بریس‌های طبی برای انحراف ستون فقرات و یا رزرو نوبت در کلینیک سلامت امید می‌توانید با شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۸۸۹۸۴۴۴ تماس حاصل فرمایید. تمرینات خوب عضله سازی برای گودی کمر اغلب در شرایطی صورت می‌گیرد که فرد روی شکم خود دراز کشیده باشد، دلیل این کار آن است که وقتی فرد روی شکم دراز می‌کشد، می‌تواند عضلات پشت خود را درگیر کند تا کارهای بیشتری انجام دهد.

کار بریس‌های کرستی، محدود کردن حرکت است و به عنوان یک یادآوری کننده برای حفظ وضعیت مناسب بدن در حین کار عمل می‌کنند و فرد را وامی‌دارند تا در هنگام بلند کردن اجسام، به درستی عضلات پای خود را درگیر کند. برای کاهش سفتی ماهیچه‌ها، باید تمرین‌هایی را انجام دهید که قسمت‌های سفت شده کشیده شود؛ چنین مشکلات شایعی باعث می‌شوند عضلات کمر و عضلات فلکسورهای لگن از ناحیه کشاله ران به قسمت پشتی کشیده می‌شوند. در طی این ارزیابی، اگر فردی دسته عضله‌ی گلوتئالی بزرگی داشته باشد و استخوان دنبالچه به سطح تکیه گاه (مثل دیوار) تماس نداشته باشد، این امر اجازه می‌دهد تا فضای بیشتری بین کمر و تکیه گاه به وجود آید.

کفش مناسب برای افراد دارای گودی کمر

همانگونه که در بالا به آن اشاره شد یکی از علل بروز گودی کمر پوشیدن کفش نامناسب است، اغلب افراد این موضوع را جدی نمی گیرند اما در نهایت که به این عارضه دچار شدند مجبور به پوشیدن کفش مناسب گودی کمر با تجویز پزشک یا توصیه اطرافیان میشوند، در هر صورت پیشگیری بهتر از درمان است، بهتر است قبل از دچار شدن به گودی کمر و تحمل دردهای پی در پی با پوشیدن کفش طبی استاندارد از فروشگاه کفش و صندل طبی معتبر و با سابقه ، در حفظ سلامتی خود قدمی بردارید. از آنجایی که پوشیدن کفش پاشنه بلند در بلند مدت و به طور مداوم می تواند مشکلات زیادی برای سلامتی فرد از جمله کمر درد، دیسک کمر ، سیاتیک و بسیاری از مشکلات دیگر فراهم آورد که بروز گودی کمر در مراحل اولیه ، از کمترین عوارض پوشیدن کفش پاشنه دار است،لذا توصیه میگردد برای حفظ سلامتی خود تا جایی که لازم است از پوشیدن کفش پاشنه بلند خودداری نمایید.

از جمله سوالاتی که اغلب افراد از ما می پرسند این است که آیا کفش پاشنه بلند باعث گودی کمر می شود؟ چگونه یک کفش بر بهبود یا تشدید گودی کمر می تواند موثر باشد؟ بهترین کفش برای درمان گودی کمر چه ویژگی هایی دارد؟ از این رو مانیز با تهیه این مقاله سعی کردیم تمام ابهامات و سوالاتی که اغلب کاربران از ما میپرسند پاسخ دهیم. احساس درد و ناراحتی در طول روز یکی از عوارض شایع گودی کمر است که با انجام هر فعالیتی از قبیل نشستن و پیاده روی طولانی مدت ، حمل کیف یا اجسام سبک یا سنگین و… توجه داشته باشید که توجه نکردن به عوارض کوتاه مدت و مقطعی می تواند این مشکل را در طولانی مدت جدی تر کرده که عوارض سنگین تری را متحمل گردید.

ستون فقرات هر انسان در رحم مادر و دوران جنینی به شکل حرف C می باشد، به مرور زمان که کودک عضلات کودک در حال رشد و حرکت اجزای بدن و در نهایت راه رفتن می شود ستون فقرات نیز به شکل S تغییر می کند،با افزایش قدرت و توانایی عضلانی ،فعالیت کودک وزن بدن به ستون فقرات منتقل می شود. از این رو اگر درناحیه کمر خود احساس درد دارید قبل از شدت یافتن آن با پوشیدن کفشهای استاندارد مانند کفش و صندل طبی و انجام حرکات اصلاحی مرتبط با گودی کمر خداحافظی کنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اهمیت سلامت پا برای بدن توصیه میشود روی لینک مربوطه کلیک کنید. برای کمک به بهبود وضعیت بدن ، باید برخی از تمرینات و کشش های منظم را انجام دهید تا به سرعت گودی کمرتان درمان شود، اما اگر درد دارید و این درد زندگیتان را مختل می کند حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

منبع